Un artist desăvârşit la Muzeul Goleşti. Interviu cu Malvine Mocenco

Îmi plac oamenii care, prin ceea ce fac, reuşesc să transmită o energie pozitivă. Spun asta fiindcă e destul de limpede că trăim într-o lume agitată, unde frumosul şi firescul îşi fac din ce în ce mai greu loc în faţa grotescului şi a faptelor antisociale. Contactul cu artistul şi arta este ca un pansament pentru suflet, iar Malvine Mocenco(restaurator la Muzeul Goleşti) asta face într-un fel: “pansează” lucrări de patrimoniu detoriorate şi le readuce înfăţişarea de altădată. Spune că nu talentul e factorul decisiv, ci “înfrânarea talentului şi subordonarea artistului în faţa operei pe care trebuie să o restaureze”. Malvine Mocenco este, din 2009, şeful secţiei de Conservare–Restaurare la Muzeul Viticulturii şi Pomiculturii din Goleşti (Argeş). – Care sunt în opinia dvs. cele mai...

Apărarea are cuvântul

Credeam că mi-am pus cenuşă-n cap după apariţia articolului „În apărarea lui Maiorescu”, deschizătorul criticii literare profesioniste, estetician, filozof, jurist, om politic (deputat, ministru, prim-ministru), învinuit postum de complicitate la „potolirea” glasului jurnalistic eminescian, potrivnic intereselor politicii de alipire a Ardealului la Imperiul Habsburgic. Am mai trecut cândva printr-o ploaie de insulte pe seama unui alt articol, permiţându-mi să laud poeziile unui autor contemporan. Am scăpat şi atunci teafăr „prin abandon” în faţa orgolioasei contestatare, de altfel persoană importantă în peisajul cultural argeşean. De data aceasta, mesajele telefonice au susţinut ideea că, lipsită de cuvântul apărării, o sentinţă nu este nici legală,...

Primăvara muzicală

O seară, joia trecută, cu trei compozitori; o audiţie însă, într-un fel, unitară prin lucrările melodioase propuse. Edward Elgar (1857-1934), cu Serenada pentru orchestră de coarde în Mi minor, op. 20, a deschis concertul. Scrisă în 1892, a fost reprezentată în 1896, la Anvers. Serenada, cunoscută melomanilor Filarmonicii Piteşti, din 2009, la concertul omagial Ludovic Bacs, este calmă, melodioasă, plăcută. A urmat Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847), cu Concertul pentru vioară şi pian. Compozitorul a ţinut, în ultimul timp, o parte din repertoriul Filarmonicii: l-am audiat cu Uvertura la „Frumoasa Melusină”, cu „Scoţiana” şi cu Uvertura la „Hibridele”. Joi, violonista Anca Vasile Caraman şi pianistul Alessandro Trebeski (Italia) ne-au oferit un...

Cât se poate de REAL

Întotdeauna comunicarea cu tinerii o privesc de parcă aş construi împreună cu ei balustrade la punţile dintre generaţii, aşa că mă bucură mult rândurile primite recent de la unul dintre aceştia. Câţiva liceeni, între care, desigur, se află şi cel care mi-a scris, au avut iniţiativa creării unei entităţi organizatorice prin care să sprijine elevii, părinţii şi profesorii, publicul interesat în ansamblu, în a-şi forma o imagine cât mai realistă despre locul şi rolul liceului în cadrul învăţământului românesc, în cadrul societăţii noastre în general, după câte înţeleg. Registrul Educaţional Alternativ (REAL, adică), aşa cum inspirat numesc ei lăudabila lor întreprindere, pentru mine nu este doar o informaţie, o ştire cu care să-mi îmbogăţesc patrimoniul datelor despre lumea în car...
Scroll Up